فروشگاه جامع گلنرده ایران - فروشگاه جامع گلنرده فروفرژه ایران

صفحه نخست / فروشگاه جامع گلنرده فروفرژه ایران

نمونه ای از گلنرده های فرفورژه

 

 

پذیرش نمایندگی فروش گلنرده و قطعات فرفورژه از سرتاسر ایران

صنایع فلزی فلاح فورژ، با مدیریت آقای ناصر فلاح نوری، بزرگترین نمایشگاه آنلاین گلنرده های فرفورژه در ایران، با توجه به تولید و عرضه مستقیم محصولات، آمادگی پذیرش نمایندگی در سرتاسر کشور عزیزمان ایران را دارد؛ از عزیزانی که شرایط پذیرش نمایندگی و فروش محصولات فرفورژه را دارند، دعوت بعمل می آید تا با تماس با این مجموعه، آمادگی خود را اعلام نمایند .

تامین محصولات، ارسال سریع و منظم، تعامل در پرداخت، فروش هدفمند منطقه ای و تبلیغات گسترده از امکانات نمایندگان محترم فلاح فورژ می باشد . بی شک فروش گلنرده و قطعات فرفورژه در ایران، یکی از مشاغل پردرآمد می باشد که این مجموعه تولیدی با قدرت و نوآوری در تولید و عرضه محصولات، پشتیبان شما عزیزان خواهد بود.

 

گلنرده یا فروروژه چیست؟

گل نرده یا همان فارسی شده‌ی فرفورژه به معنی تغییر حالت دادن یا فروار کردن میل گرد یا چند ضلعی آهن است که قسمت نوک فلز به تدریج و با چکش باریک شده و در طی چند مرحله گرم کردن در کوره آهنگری فلاح فورژ به یک قطعه فرخورده زیبا جهت استفاده در کارهای تزیینی تبدیل می‌شود.

 

صنعت فرفورژه در ایران قدیم و به شیوه‌های سنتی  به نام هنر گلنرده سازی معروف بود. این محصول در کارگاه های کوچک آهنگری و  یا بوسیله ی ریخته‌گری چدن و سایر فلزات  تهیه می‌شد،  این حرفه در سالهای اخیر پیشرفتهای فراوانی داشته و تبدیل به صنعت تولید گلنرده و فرفورژه در کارگاه‌ها و کارخانه‌های بزرگ گردیده‌است.

 

 

این روزها فلاح فورژ  به یکی از صادرکنندگان بزرگ محصولات فرفورژه و گل‌نرده تبدیل شده‌است. از قطعات فرفورژه در ساخت گلنرده استفاده می‌شود و بعضاً وسایل تزینی مانند سر تخت‌های فلزی و جای گلدان و شمع دان نیز استفاده می‌شود. صنایع فلزی فلاح فورژ در ایران و  بسیاری از کشورهای منطقه جایگاه مطلوبی از نظر کیفی دارد.

 

روش ساخت فرفورژه

قطعات فلزی از نوع فلز ۴ گوش به نام چهار پهلو (که داخل کوره‌ها با حرارت ۲۲۰ درجه گرم شده اند) به وسیله دست یا دستگاه‌های مخصوص به نام فر، تغییر حالت داده شده و بدین طریق این میله‌های فلزی تبدیل به فرفورژه می‌شوند. البته بیشتر این فرم دادن‌ها به شکل دایره‌های بسیار ریز متوالی مانند حلزون است. از این قطعات فرفورژه در ساخت فرفورژه گل دار نیز استفاده می‌شود.

 

 

عدم نیاز به مراقبت فرفورژه

 

 

با وجود ترکیباتی مثل چدن و آلومینیوم، این آهن شکل داده شده در مقایسه با سایر آهن های دیگر از مقاوت بالاتری برخوردار است و همین موضوع باعث می شود تا دیرتر دچار زنگ زدگی و اکسید شود.

 

 فرفورژه حالت پذیری بسیار بالایی دارد، به دلیل همین حالت پذیری می باشد که از نرده های ساختمان، درب های پارکینگ و ورودی منازل گرفته تا ریز ترین وسایل دکوری در منازل را از جنس فلز فرفورژه مشاهده می کنیم ولی بیشترین کاربرد را در صنعت ساختمان سازی میبینیم که انواع نرده ها ، درب ها با این فلز طراحی و ساخته می شود . محصولات فرفوژه علاوه بر ظرافت و زیبایی که دارد بسیار مقاوم می باشد و طی مراحل مختلفی از جمله طراحی و قالب سازی ، ریختگری، آهنگری و جوشکاری آماده می شود. اما جالب است بدانید که محصولات ساخته شده توسط این فلز  با توجه به مراحلی که برای ساخت این محصولات وجود دارد قیمت مناسبی دارد و در ایران به دلیل قدمتی که فلزات از گذشته داشته است بیشترین صادرات را دارد . فرفوژه نیاز به مراقبت خاصی ندارد و با استفاده صحیح سالیان سال قابل استفاده می باشد و نیاز به تعویض مداوم ندارد .

 

 

نرده ها و درب هایی که در ساختمان های مدرن، ویلاها و ... میبینیم کاملا بیانگر زیبایی و ظرافت و در عین حال مقاوم و کاربردی بودن این فلز می باشد . شاید به جرئت بتوان گفت که تنها فلزی که کاربرد بسیار فراوانی دارد و از درب های غول پیکر پارکینگ ها ورودی های ویلاهای لوکس، قسمت هایی از تخت خواب ها تا ریز ترین قسمت کار شده بر روی مبلمان منازل دیده می شود فرفورژه می باشد . 

 

 

محصولات فرفورژه

 

 

گل‌نرده‌های برگی، فورجی، کوره‌ای، فرفورژه و انواع قطعات فورج از انواع گل‌نرده هستند. بخشی از محصولاتی که با قطعات گلنرده ساخته می‌شوند عبارتند از :

 

۱) درب ماشین‌رو

 


۲) درب ویلایی

 


۳) درب نفررو

 


4) نرده جان‌پناه


5) نرده دور باغی


6) نرده یا سرنیزه روی دیواری